Незабутній тиждень у Швейцарії


Робота у міжнародній компанії – це круто! Спілкування з іноземними колегами, участь у конференціях, обмін досвідом і закордонні відрядження – складова роботи на ЕКУ. Нещодавно наші працівники пройшли навчання у швейцарській компанії Komax. Про незабутнє відрядження розповідають Альбіна ШУНЕВИЧ, начальник відділу підготовки виробництва Бродівського виробничого підрозділу, та Володимир ДМИШКО, механік дільниці автоматичних ліній, верстатів та установок Золочівського виробничого підрозділу.

 

На сучасному виробництві – сучасне обладнання. ТзОВ «Електроконтакт Україна» працює із проводами та використовує для роботи різні машини швейцарської компанії Komax. Це обладнання для нарізки та скрутки проводів, набивання контактів, машини Gamma, Zeta та інші. Нещодавно фахівці компанії Komax провели  5-денне навчання для працівників ЕКУ.

У відрядження до Швейцарії їздили Володимир ДМИШКО і Василь ГУЛИК, механіки дільниці  автоматичних ліній, верстатів та установок Золочівського виробничого підрозділу, Тарас ШУНЕВИЧ, інженер з підготовки виробництва Бродівського виробничого підрозділу, Ярослав РУДИК, механік дільниці  автоматичних ліній Бродівського виробничого підрозділу, Роман БОГАТИРЬОВ, головний механік Бродівського виробничого підрозділу та Альбіна ШУНЕВИЧ, начальник відділу підготовки виробництва Бродівського виробничого підрозділу. Метою відрядження було навчання для налаштування, позиціонування, калібрації машин Zeta 633 і 656, які працюють на заводах у Золочеві та Бродах.

 

 

Там, де народжується Zeta

Мабуть, усі чули про знамениту швейцарську точність. Так от, стосується вона не тільки годинників, а й обладнання, яке використовується у виготовленні кабельних мереж. Машини Zeta від фірми Komax виготовляються тільки в Швейцарії та є дороговартісним устаткуванням. Всі машини виготовляються суто під замовлення – складів немає. Якщо, наприклад, ЕКУ замовляє якусь деталь, то тільки тоді її починають виготовляти. У Komax є також розробний центр, де працюють над новими машинами, створюючи технології майбутнього, які поки що в секреті.

«Компанія Komax розміщена у декількох містах Швейцарії, – розповідає Альбіна ШУНЕВИЧ. – У місті Дерікон є шоу-рум, де експоновані нові машини Zeta та їхні наступники – Omega. Там нам провели ознайомлення з ними, розказали про їхні можливості та нові технології, які використовують при їхньому виготовленні. У Дерікон розташовані майстерні з фрезерами, де виготовляють частинки для верстатів. Пізніше ми поїхали в місто Руд, де ці машини складають. У серпні ми очікуємо нову машину Zeta в Бродівський виробничий підрозділ, і ми бачили, як її виготовляли. Вона була ще розібрана, і технік її складав».

 

 

Вчитися завжди потрібно

Виробничі потужності ЕКУ налічують 11 машин Zeta. Для їхньої роботи необхідне чітке виставляння та позиціонування. Раніше для цього запрошували спеціаліста Komax, а після навчання ці налаштування зможуть робити вже наші фахівці.

«Навчання було надзвичайно цікавим, наше уявлення про машини Zeta перевернулося. Від точності виставлених налаштувань залежить і кількість, і якість виготовленої продукції. Наші налагоджувачі знали це з практики, але не зовсім знали, з чого починати. Нас навчили логічно думати та аналізувати. Не просто прочитали лекцію, і все. Ми будували логічні ланцюжки, через що могла трапитися така проблема», – ділиться враженнями Альбіна ШУНЕВИЧ.

«Навчання було продуктивним для всіх нас, багато нової інформації, – розповідає Володимир ДМИШКО. – Наприклад, ми поверхнево знали, як створювати роз’єми, але є багато нюансів у послідовності, як їх робити. Якщо неправильно почати, то машина буде працювати, але буде монтувати некоректно. Побачили нові графіки, якими ми не користувалися. По цих графіках механік може побачити, де конкретно знаходиться проблема, і як її вирішити. Ми навчилися ними користуватися. Також пройшли навчання по механічному калібруванню машин».

Навчання проводив працівник компанії Komax, який займається налаштуванням машин Zetа та вже бував на заводах ЕКУ. Як розповідає Альбіна ШУНЕВИЧ, інформації було дуже багато, але її впитували, як губки. Хлопці розв’язували міні-задачки навіть під час вечері, щодня обговорювали почуте обмінювалися досвідом, старалися підказати щось одне одному.

 

 

Неймовірна Швейцарія

«Ми в перший же день зрозуміли, що тут сидіти в номері не потрібно, – згадує Альбіна ШУНЕВИЧ. – Ми мешкали в готелі за 3 км у місті Перлин, навчання проходили щодня з 8 до 5 години, опісля старалися кудись поїхати – то в Люцерн на старе місто, то на озеро між горами, то на річку».

Працівники ЕКУ відзначили відкритість та простоту мешканців Швейцарії, а також комфортність самої країни і великий контраст з Україною: будь-яка дрібничка, чи то дорога, чи магазин добре продумані та зроблені для людей.

«Враження – одна з  позитивних сторін нашого відрядження, – зазначає Володимир ДМИШКО. – Ми мали можливість погуляти околицями міста. У Швейцарії дуже гарно, багато зелені, трави, і вона дуже рівнесенько підстрижена. Дороги ідеальні, чистенькі. Здається, що навіть мийок немає, бо машині немає де забруднитися на таких дорогах. Будь-яка ділянка країни є доглянутою. по дорозі, яка тривала 1700 км, ми зупинялися також у готелях в Німеччині та Польщі. Це все оплачувало ЕКУ».

 

На завершення

Після навчання наші працівники отримали по два сертифікати, які підтверджують, що вони можуть проводити налаштування машин Zeta.

«В останній день ми ділилися враженнями про навчання, – розповідає Альбіна ШУНЕВИЧ. –  Прийшов директор цієї Академії і сказав, що за словами нашого вчителя, наша група проявила себе як зацікавлені учні, які залюбки вчилися новому та переймали досвід. Їм було дуже приємно, і вони захотіли подарувати кожному з нас на пам'ять щось особливе – швейцарський ніж».

Як розповідають працівники, підтримка від Komax була дуже великою протягом усіх 5 днів. Одного вечора вони запросили працівників ЕКУ на вечерю на високу гору, куди піднімалися підйомниками. Там на висоті вище 1500 метрів є ресторані з скляним дахом і стінами, крізь які було видно озеро внизу та чудову панораму.

«Щодня ми обідали в їдальні Komax, яку можна назвати рестораном. Там представлені різні страви та кухні різних країн. Все було дуже добре. Ми багато нового почули й побачили, і головне – навчилися. Великим плюсом є те, що мали можливість усе попробувати на практиці. Те, що тобі розповідають  – це одне. А те, що можеш спробувати зробити сам  – зовсім інше», – зазначив Володимир ДМИШКО.

«Ця поїздка була дуже важливою. Ми зрозуміли, як працюють машини Zeta. Кожен з нас отримав дуже багато знань. Ми самостійно пробували налаштувати машину, калібрувати, розбирати. Ми могли відразу те, що вчили теоретично, впроваджувати на практиці. Наприклад, ми вчили, як міняти ножі для нарізання проводу – і одразу самі пробували їх знімати. Тепер, отримавши ці знання, ми зможемо самі налаштувати наші машини так, щоб вони більш якісно та самостійно виготовляли продукцію», – підсумувала Альбіна ШУНЕВИЧ, начальник відділу підготовки виробництва Бродівського виробничого підрозділу.

 


Дата публікації: 08/08/2018